2013. március 15., péntek

20. FORGOLÓDÁS

csempék illesztése



A csempésített százlábút megtoldjuk alul- fölül is egy kis csempésített hálóval.
Először töröltem a széleket, hogy jobban lássunk.
Hogy pontos legyen az illeszkedés, némi átalakítás szükségeletetik:
azonos szélesség,
azonos tűzéstávolság,
illesztési pontok együttállása a csatlakozásoknál

vizszintes sor


Mivel nem teljesen szimmetrikus a százlábúk, kettőt rajzolunk belőle. Lesz egy jobbos és egy balos.
Most a sort vízszintesen folytatjuk.
A széleket egy kicsit beljebb rajzoltam, hogy ott, ahol egymás mellé kerülnek, ne takarják egymást.



Eddig egyenesen vezettük a csíkokat.
A szélekhez érve a szálak irányt váltottak, mintha visszapattantak volna a falról.


Kis helyen is meg tudunk fordulni.
2 pont van, ahol "áttörve a falat" tovább megyünk, máshol visszapattanunk.
( Mivel külső tűzéssel dolgozunk, a "fal" a szélek után van.)

20.mintakarton
 
a mintacsík szélessége 32mm
hossza 180mm
60-as cérna, 6pár orsó

20. csipke mintacsík
 
A széleken vegyes párosításban használtam a sárga és fehér szálakat, nem csavartam őket.
A fordulók után horgolótűs bekötést kell alkalmaznunk, hogy összefüggő legyen a csipke.
Ahol találkoznak a szélszálak, ott fordítóveréssel kapcsoltam össze őket, ahová nem egy időben érkeznek, ott horgolótűs bekötéssel kapcsolódnak.

2 megjegyzés: